sâmbătă, 12 mai 2012

NISTE ÎNTREBARI – SI RASPUNSURILE LOR

Aceasta anexa este adaugata pentru a furniza informatii efective despre LSD, despre programul Institutului de Cercetare Psihedelica, despre experienta psihedelica în general, cât si despre experienta mea în particular. Exista multi alti cercetatori individuali si grupuri de cercetare active în domeniul LSD si multe altele care au fost active. Multe tehnici de masurare diferita, frecventa, pregatirea pacientului, circumstante, obiective, etc. – au fost testate si sunt testate în prezent. Si de vreme ce tehnica folosirii LSD are în aparenta o influenta considerabila asupra rezultatelor obtinute, trebuie sa se înteleaga ca informatia si parerile mentionate aici se refera la tehnica folosita de Institut în ceea ce ma priveste pe mine, iar rezultatele sunt cele pe care le-am obtinut eu. Desi se pare ca exista anumite elemente din experiensa LSD care sunt comune multora care iau substanta, o persoana care ia LSD, dar care este supusa unei perioade diferite de pregatire, care ia dozaje diferite, cu cercetatori diferiti si în circumstante diferite ar putea sa aiba dupa cât se pare o experienta care ar putea fi diferita de a mea în multe detalii.
Ce este LSD?
Denumirea stiintifica completa este acid lisergic dietilamid-25, sau LSD-25. Acidul lysergic este derivat din cornul de secara, o ciuperca neagra care creste pe secara. Grupul dietilamid este adaugat moleculei pe cale sintetica.

Cine a descoperit LSD?
Dr. Albert Hofmann, chimist, a descoperit LSD-ul în timp ce lucra în laboratorul sau din Sandoz Chemical Corporation, Basel, Elvetia, acum 26 de ani.

Cine a descoperit proprietatile psihedelice ale LSD-ului?
Dr. Albert Hofmann, în 1943, dupa aproape 5 ani dupa ce a sintetizat prima data substanta. El a aspirat fara sa vrea putin amestec în timp ce lucra cu el si a trebuit sa plece acasa din cauza ca începuse sa se simta ciudat. Mai târziu, banuind proprietatile psihedelice ale LSD-ului, s-a întors în laboratorul sau si s-a supus el însusi mai multor experimente. Primul program de cercetare în care s-a folosit LSD-ul a început în Statele Unite în 1949.

Câti oameni au luat LSD?
Nu exista o cifra exacta, însa sunt cel putin câteva mii. Dr. Sidney Cohen, de la Universitatea din California, raporta în 1960 ca supraveghease 5000 de cazuri acoperind cam 25000 doze de LSD sau mescalina. În unele dintre aceste cazuri nu mai putin de 80 de doze fusesera luate de catre o singura persoana.

Cum este administrat LSD-ul?
Oral, sub forma de pilula sau lichid. Poate fi de asemena injectat intramuscular. Este insipid, inodor si incolor. Amândoua dozele pe care le-am luat eu au fost dizolvate în apa.

Cât trece pâna când încep sa apara efectele si cât de mult dureaza acestea?
De obicei efectele se simt în mai putin de o ora si dureaza între opt si douasprezece ore. Depinde foarte mult de doza luata, de circumstantele în care se ia, de persoana care o ia si de atitudinea ei fata de asta. Eu am luat a 2/10000 a parte dintr-un gram la ora 8:37 a.m. si dupa 29 de minute eram “buimacit” si m-am întins. Si cam cu zece minute înainte de asta vorbirea mi-a devenit greoaie si pâna când m-am întins pe canapea nu mai puteam sa rostesc cuvintele suficient de repede ca sa tin pasul cu mintea. Efectele s-au atenuat treptat. Pâna la ora 6:00 p.m. îmi revenisem la “normal,” desi am continuat sa “ma întorc în” experienta pentru perioade scurte pâna pe la ora 3:00 a.m.
LSD-ul provoaca dependenta?
Categoric nu! Daca este luat în mod repetat, corpul îsi dezvolta rapid o toleranta completa fata de el.

Care este efectul LSD-ului asupra organismului sau a creierului?
În aparenta nu exista efecte asupra organismului. Nu se cunoaste cu exactitate ce se întâmpla cu creierul, desi exista niste teroii destul de precise. Multe dintre acestea adopta ideea ca LSD declanseaza un oarecare sistem enzimatic din celulele creierului.

Care este efectul LSD-ului asupra mintii?
Aldous Huxley a descris efectele mescalinei spunând ca exista o supapa între mintea constienta so cea subconstienta. În mod obisnuit exista un pasaj foarte bine delimitat prin aceasta supapa. Mescalina deschide larg supapa. Prin urmare devii capabil sa experimentezi în mod constient întreaga cuprindere a mintii subconstiente. Când ginerele meu a luat LSD el a descris efectele astfel: “E ca si cum ai avea mintea ta constienta într-o mâna si mintea subconstienta în cealalta si te uiti la amandoua în acealasi timp.”

Ceea ce este remarcabil în legatura cu experienta LSD este ca vezi întreaga cuprindere a subconstientului fara sa pierzi constienta. Mi-ar place sa sugerez un nou termen pentru aceasta situatie. Mi-ar place sa o numesc stare de unitate a constiintei sau stare de constiinta unificata, fiind acea stare în care esti constient de toate lucrurile din mintea constienta si în acelasi timp esti constient de toate lucrurile din mintea subconstienta.
Exista un antidot pentru LSD?
Da. Daca este cazul, exista câteva substante antidot care pot fi administrate pentru a “întrerupe” experienta LSD. Cel mai des utilizata dintre substantele antidot este sedativul, clorpromazina. Uneori sunt utilizate unele medicamente daca o persoana are o experienta foarte neplacuta. Totusi, parerea cercetatorilor de la Institut este ca cel mai bine este sa lasi persoana sa-si croiasca singura drumul în cadrul experientei chiar daca aceasta este neplacuta.

Mai exista vreun drog care este folosit în asociatie cu LSD?
Mescalina este utilizata uneori la Institut ca dozaj ulterior dupa doza initiala de LSD. Mescalina, care este un drog ce se afla în peyote, sau mugurii de cactus, a fost folosita ca substanta psihedelica mii de ani si mai este înca folosita de unii indieni din sudvest si din Mexic. Aldous Huxley a condus multe experimente bazate pe mescalina si a scris mult despre asta. Efectele mescalinei sunt foarte asemanatoare cu cele ale LSD-ului. Cele doua substante par ca se completeaza reciproc, mescalina parând ca amplifica efectele pozitive produse de LSD.

De ce este folosit CO2 la Institut?
Un amestec de dioxid de carbon (30%) si oxigen (70%) a fost conceput pentru a fi folosit în psihoterapie de catre dr. L. J. Meduna de peste 15 ani. Utilizarea CO2 în pregatirea persoanei pentru experienta LSD a fost introdusa de catre dr. A. M. Hubbard de la spitalul Hollywood, Vancouver, B. C., Canada. A fost folosit la Institutul de Cercetare Psihedelica pe tot parcursul studiilor actuale. Ei sunt unul dintre grupurile care îl folosesc în aceasta maniera. Este folosit pentru a instrui persoana cum sa se relaxeze si sa accepte nu conteaza ce descopera în subconstientul sau si sa aiba încredere în oamenii care lucreaza cu ea. De asemenea antreneaza persoana pentru experienta unica de “a privi înauntrul” ei însasi, si de asemena de a-si întreba eul constient cu privire la ceea ce gândeste el cu adevarat, simte, crede si face.

Toti oamenii au aceeasi experienta?
Experienta psihedelica presupune a privi adânc în tine insuti. Unor oameni nu le place ceea ce descopera si încearca sa respinga. Facând aceasta, ei îsi creeaza niste tensiuni care ar putea fi înfricosatoare, chiar dureroase. As spune ca acestia sunt cei care ajung la marginea mintii unificate si apoi încearca sa renunte sau sa se întoarca la starea normala de minte separata. Se pare ca cei mai multi oameni care se relaxeaza si “se lasa în voie” au experienta universala a descoperirii unei singure Realitati, o unitate cu toate lucrurile, o unificare cu Dumnezeu, cu Fiinta Suprema, cu Sinele Superior sau cum vrei sa îl denumesti. Fiecare persoana ajunge în diverse moduri la asta în functie de trecutul sau, de antrenamentul sau de pregatirea sa pentru experienta si de atitudinea sa fata de ceea ce descopera, indiferent ce e. De vreme ce poate fi cea mai profunda si mai emotionanta experienta din viata ta, nimeni n-ar trebui sa o abordeze niciodata, dupa parerea mea, fara pregatirea cea mai temeinica.

Experienta LSD este o experienta mistica?
A mea a fost cam asa ceva si cred eu identica cu “Extazurile” misticilor crestini, cu “Satori” din budismul Zen, cu “Samadhi” din Hindu Vedanta si din alte practici religioase. Este o experienta în care tu “îl vezi pe Dumnezeu” tot asa cum îl vad si ascetii religiosi. Cu toate acestea experienta LSD nu este îndesata cu idei preconcepute, nu este înghesuita într-o caseta. Instruirea pentru experienta LSD este una în care persoana este încurajata sa lase deoparte conceptiile fixe, sa deschida caseta si sa accepte ceea ce descopera, indiferent ce e. Din aceasta cauza, cred eu, experienta LSD este de departe una mai “reala” decât cea religioasa.

Mistici din toate timpurile au trait o experienta în care au putut “sa-l vada pe Dumnezeu.” Ei au ajuns în acest stadiu dupa ani de pregatire pe o cale bine stabilita si printr-o delimitare treptata de lumea constienta prin intermediul meditatiei, concentrarii, contemplarii si a unor tehnici asemantaare. Si prin pregatirea corpului fizic, prin “purificare”, prin tot felul de tehnici de post, disciplina si adesea chinuri. Totusi mai sunt si alti oameni care par sa atinga starea în care “îl vad pe Dumnezeu” sau în care Dumnezeu le vorbeste sau au viziuni datorita unui “dar” de un anumit fel. Acesti oameni sunt aparent diferiti de oamenii obisnuiti din punct de vedere al conditiei fizice sau al structurii mentale. Unii sunt considerasi rai, unii sunt tolerati ca fiind niste ciudati inofensivi, iar unii devin sfinti ai unor ordine religioase.

Experienta LSD, dupa cum am descoperit, este una în care poti “sa-l vezi pe Dumnezeu” fara ani de instruire religioasa, fara chiar sa fii religios deloc, fara sa fii “înzestrat” si fara sa fii “diferit” de asa zisii oameni obisnuiti.
Experienta LSD îti schimba orientarea religioasa?
Pe a mea nu a schimbat-o în sesnul ca nu i-a rasturnat nici o conceptie de baza. Le-a schimbat în sesnul ca a confirmat categoric multe lucruri si mi-a oferit o cunoastere cu ajutorul careia am putut reevalua multe lucruri. Daca esti catolic, de exemplu, poti fi în continuare catolic, dar se pare ca vei fi un alt fel de catolic. Se prea poate sa reiei în considerare, de exemplu, ceremonia religioasa si sa ajungi s-o recunosti ca fiind nu lucrul cel mai important, ci ca simbol mai profund si mai plin de întelesuri al lucrurilor. Vei ajunge sa realizezi ca ceremonia este un instrument care sa te ajute si nu o procedura care sa te înrobeasca.

Daca esti martor al lui Iehova poti sa fii în continuare, dar se prea poate sa întelegi practicile lor în mod diferit. Ati putea sa nu fiti chiar atât de pregatiti sa dati buzna în sufrageria mea sa începeti sa va rugati pentru mine pentru ca stiti ca eu am sa ma duc direct în iad.
Experienta LSD te schimba, te transforma într-o persoana diferita?
Fara îndoiala. Te transforma în acelasi sens în care ar putea sa te trasnforme orice experienta adânca, profunda si emotionanta. Nu îti schimba culoarea parului, nu face sa-ti creasca mai multe degete, nu-ti pune al treilea ochi în ceafa, nu te face sa fii într-un fel ciudat si tacanit. Si nici nu îti schimba personalitatea de la a fi sfânt la a fi satanic, sau de la a fi extrovertit la a fi introvertit, nici nu produce nici un alt fel salbatic de schimbare care ar putea sa-i faca pe prietenii tai sa te ocoleasca. Însa te transforma pe dinauntru.

La câteva zile dupa ce am trait experienta jucam golf cu un prieten care este un jucator de golf înrait. Îmbunatatirea punctajului sau la golf este o chestie foarte importanta pentru el. Eu am facut un frumos chit de 18 foot care s-a rostogolit direct spre gaura si apoi s-a rotit în jurul marginii gaurii pentru a se balangani pe marginea departata. Parea imposibil ca mingea sa cada în gaura. Am izbucnit în râs privind miscarile nastrusnice ale mingii.

“Cum naiba poti sa râzi de o chestie ca asta?”m-a întrebat prietenul meu. El ar fi dat cu crosa de pamânt si ar fi înjurat cu voce tare.

“Pai,” i-am zis eu, “LSD n-a facut nimic pentru punctajul meu la golf, dar cu siguranta mi-a schimbat atitudinea fata de el.”

Schimbarea este permanenta în tine?
Sunt convins ca este. Este o schimbare de crestere. Tot asa cum un an produce în tine o transformare fizica foarte clara si permanenta, la fel si experienta LSD produce în tine o transformare psihologica foarte clara si permanenta, daca îi dai voie. Rolul misterios al alegerii umane este implicat întotdeauna.

Schimbarea este întotdeauna buna? Poate fi si rea?
Presupunând ca LSD este luat în cadrul programului pe care l-am urmat eu, nu vad de ce ar putea fi “rea.” Ar putea fi neplacuta, iar rezultatele benefice ar putea fi greu de atins, dar rezultatele pe ansamblu vor fi întotdeauna “bune.” Cunosc un tânar care a urmat experienta si a fost foarte nefericit în privinta unor anumite parti din ea. Aceasta tulburare a durat mai multe saptamâni. Acum el începe sa-si dea seama de partea pozitiva a experientei. Este putin probabil sa te schimbi de la o stare “buna” la una “rea”. E ceva asemantator cu shimbarea de la starea de adolescenta la cea de adult. Uneori nu este o chestie placuta pentru noi, ba chiar e dureroasa. Câteodata ne gândim ca atunci când esti adult nu e atât de bine ca atunci când esti adolescent. Dar în final descoperim ca fiinta adulta este o persoana mult mai satisfacatoare decât fiinta adolescenta.

Este experienta LSD o halucinatie?
În unele terminologii stiintifice LSD si substantele asemanatoare sunt numite halucinogene. Halucinate vine din latina si înseamna “sa hoinaresti în minte, sa vorbesti aiurea, sa visezi”, este definit ca “a fi amagit, a emite false notiuni, a bâjbâi, a confunda.”

O halucinatie este definita ca “perceptie de obiecte fara suport real sau trairea unor senzatii fara vreo cauza externa, de obicei însotite de tulburari ale sistemului nervos, cum ar fi în delirium tremens.” Antonimul este mentionat ca: “Fapt, realitate, actualitate.”

Pentru ca noi suntem atât de conditionati sa gândim doar în termeni care tin de ceea ce putem experimenta în mod constient, cu ajutorul celor cinci simturi, avem tendinta sa consideram orice alta experienta ca fiind halucinatie, vis, viziune, ceva care nu este faptic, nu este real, nu este prezent. Experienta LSD, cel putin a mea, precum si toate cele pe care le-am auzit consemnate, este foarte faptica, foarte reala, foarte prezenta. Nu exista nimic visator sau imaginar legat de ea. De fapt experienta sub influenta LSD devine realitatea, faptualitatea, prezenta. Aceasta viata, aceasta stare de constiinta este non realitatea, starea de vis.

Din perspectiva experientei mele, eu cred ca termenul de halucinatie este foarte nepotrivit. Cred ca psihedelicul, revelarea mintii este un termen mult mai adecvat.
Te intorci în timp?
Da. Parca treci dincolo si de spatiu si de timp. Categoric “te întorci”, iar unii au senzatia ca merg înainte. Eu m-am întors în copilarie, apoi pâna în momentul conceptiei si pâna înainte de crearea pamântului.

Te întorci într-o alta viata?
Eu nu m-am întors. Unii oameni au aceasta senzatie.

Toate simturile fizice s-au ascutit?
Aceasta pare sa difere de la un om la altul. Senzatia mea tactila parea cea mai afectata. Puteam sa simt fiecare fibra din patura de pe mine. Puteam sa simt obiectele din camera fara sa le ating. Culorile erau foarte distincte, dar nu neaparat stralucitoare, asa cum se întâmpla cu anumite persoane si cum era în cazul fiecaruia sub influenta mescalinei. Luminile erau foarte intense. Am crezut ca baia Institutului era luminata de o lumina fluorescenta si ca era deosebit de stralucitoare. Am fost foarte surprins când am aflat recent ca nu e decât o lumina incandescenta obisnuita. În scenele vizuale toate formele erau foarte distincte. Auzul îmi era foarte ascutit. Daca doream, puteam sa ascult fiecare instrument din orchestra separat sau sa ascult pe fiecare cântaret din cor. Totusi nici mirosurile, nici gusturile nu pareau sa joace vreun rol în experienta.

Exista vreo senzatie sexuala?
Experienta mea a fost cu totul asexuala. Nicaieri în experienta nu a fost nimic care sa fie masculin sau feminin. Atât fiica mea, cât si ginerele meu aveau senzatia ca masculin si feminin nu sunt decât doua aspecte ale aceluiasi lucru. Cei care au avut probleme cu identificarea sexuala au avut mai mult de tras pentru a ajunge la acest gen de întelegere. Unii oameni care în viata obisnuita s-au folosit de excitarea sexuala ca de un scut împotriva realitatilor vietii încearca sa o foloseasca în acest fel si în experienta LSD, precum un om de stiinta pragmatic care va încerca sa se foloseasca de niste teorii rationale ca un mijloc de aparare împotriva ideii de a se lasa în voia experientei. Mare parte din rezultatele benefice ale experientei depind de abilitatea persoanei de a se debarasa de mecansimele obisnuite de aparare si de prejudecat – excitarea sexuala, procese de gândire analitica sau orice altceva. Daca nu esti capabil sa te lasi în voia ei, experienta tot te va învata ceea ce ai nevoie pentru a creste si a te maturiza, adica pentru a-ti elimina treptat structurile de aparare supra protectoare.

Ce se întelege exact prin “unitate?”
Unitatea este cunoasterea ca toate lucrurile sunt în esenta unul singur. În viata constienta exista întotdeauna doua lucruri – doua puncte opuse, doua capete, doua fatete, doua directii. Starea de constiinta este o stare de dualitate – fierbinte si rece, dulce si acru, bine si rau, sfânt si pacatos, barbat si femeie, s.a.m.d. Chiar si Dumnezeu trebuie sa fie conceput într-o stare de dualitate, în care Dumnezeu este binele, iar Satan este raul. Si aceasta pentru ca mintea constienta nu se poate exprima decât în termeni de timp (ieri si azi, azi si mâine acum si altadata, etc.) si în termeni de spatiu (începând de aici si terminându-se acolo, din pucntul acesta în punctul acela, etc.). Cu toate acestea, subconstientul este independent de spatiu si timp. Sub influenta LSD mintea constienta este deschisa sau descentrata, astfel ca sa experimentezi viata în starea subconstienta la fel ca în cea constienta. Acesta este momentul când ajungi sa realizezi ca toate lucrurile sunt unul singur si nu doua. Nu exista nici trecut, nici viitor; toate lucrurile sunt acum. Nu exista nici un început si nici un sfârsit; toate lucrurile sunt aici si acum.

Ce este “unitatea cu Dumnezeu?”
Este aceeasi cu unitatea cu toate si unitatea dintre toate lucrurile creatiei. Din nou, deoarece mintea constienta trebuie sa se agate de spatiu si timp, noi îl concepem pe Dumnezeu ca fiind în afara noastra, fie ca folosim ideea unui Dumnezeu personal sau impersonal; Dumnezeu ca opus al Omului, ca divinitate, este opusul umanitatii. Fie ca Dumnezeu este o Fiinta, o Putere, o Forta, sau indiferent ce ar fi, noi credem ca Dumnezeu este undeva în afara, dincolo de noi, deasupra noastra sau în alta parte. Sub influenta LSD, atunci când subconstientul se exprima pe sine însusi, ajungi sa îl concepi pe Dumnezeu ca fiind identic cu Omul, iar pe Om identic cu Dumnezeu. Esti una cu Dumnezeu, Dumnezeu este una cu tine, tu si Dumnezeu sunteti unul si acelasi.

Aceasta nu e deloc o chestie revolutionara. Nu înseamna lipsa de respect sau sacrilegiu. De fapt este perfectionarea conceptului care a fost elaborat de secole întregi. Omul l-a conceput pe Dumnezeu ca fiind sub mai multe forme sau ca fiind mai multi Dumnezei. Conceptul iudaic a reunit toate aceste forme într-un Concept al unui singur Dumnezeu. Cu toate acestea, acest Dumnezeu unic locuia în vârful unui munte, la fel ca zeii olipmpici si alti zei pe care i-au nascocit oamenii. Moise era pe vârful unui munte când a vorbit cu Dumnezeu si a primit cele zece porunci. Dar când evreii au trebuit sa paraseasca Egiptul au fost în cumpana. Ei nu puteau sa ia cu ei muntele pe care locuia Dumnezeu si nu puteau sa îndure sa-si paraseasca Dumenzeul lor. Din aceasta criza s-a nascut conceptul ca Dumnezeu nu exista în vreun loc anume, ci ca Dumenzeu se afla pretutindeni.

Iisus a subliniat ca Dumnezeu este în noi. Si treptat noi am slefuit aceasta idee prin aceea ca Dumnezeu este în inimile noastre. Si cu toate ca noi credem ca Dumnezeu este undeva în alta parte, o Putere din afara, noi sustinem ca Dumnezeu locuieste în inimile noastre, drept urmare Dumnezeu este oriunde suntem si noi. Si invers, noi suntem oriunde este Dumenzeu. Sub influenta LSD ajungi sa cunosti ca Dumenzeu nu este separat si nici diferit fata de Om, ci ca Dumenzeu este în Om si ca este Om, iar acest Om este în Dumnezeu si este Dumenzeu. Asadar Dumnezeu si Omul devin identici. Aceasta este unitatea cu Dumnezeu.

Rezultatele experientei LSD depind de sugestiile facute de cei care lucreaza cu tine?
Deloc. Cea mai importanta înzestrare a oricui lucreaza în cadrul Institutului este ca ei nu sunt prea limitati de conceptiile fixe. Un psihiatru sau un psiholog au idei preconcepute despre ceea ce cred ei ca este sanatos si normal. În psihoterapie este obiectivul sau sa te aduca într-o astfel de stare de a fi. Desi ai putea sa ai senzatia de a descoperi dupa aceea ca modelul pentru tine însuti este cu adevarat psihiatrul sau psihologul care te-a condus si te-a ghidat spre descoperire prin niste sugestii subtile. Rezultatele pe care le obtii depind adesea de aptitudinile psihiatrului sau ale psihologului.

Nu este cazul deloc in experienta LSD asa Cuma fost condusa de Institut. Ei sunt atenti sa nu sugereze. Ei nu vor sa te conduca nicaieri, sa te ghideze in nici o directie. Ei nu fac decat sa administreaze programul incercand sa evalueze ceea ce se intampla.


It is their aim that you get the most out of it, but what you get depends entirely upon you. As they repeatedly said to me, “This is your day. Do with it what you want.”
What are some of the symbols used and why?
The most basic symbol used is the rose. They use this for all people. It is a freshly-cut, deep red, rose bud which is ready to open. T h e rose is used because it is the oldest flower known to man, and is one of the oldest symbols. T h e rose grows almost everywhere in the world and is known to almost all men of all times. In addition they used, for me, a reproduction of Dali's “St. John of the Cross,” a mural of “The Last Supper” by Schellin, the face of Jesus with a crown of thorns by Max. Gab., the “Guardian Angel” by Ford, and photographs and drawings from The Family of Man, The Continent We Live On, and others. I believe most of these symbols are used for each person. However they may change them according to what may develop about the individual in the preparatory period. Each person is invited to bring with him any object which has any particular meaning to him, as well as photographs of people, animals, scenes, or objects which have meaning.

Personally, I am not sure that the props make too much difference. I think the experience you have will occur regardless of the symbols used. I do not think the symbols will change or alter the experience. T h e symbols are only gimmicks around which you weave the experience.
What music is played and what is its influence?
The music is varied according to their estimation of what will be most pleasing. As with objects, you are invited to bring any music you wish and it will be used. For me they played, in this order, Grofe's “Grand Canyon Suite,” Rachmaninoff's “Piano Concerto No. 2,” Verdi's “Requiem,” the Mormon Tabernacle Choir's “The Lord's Prayer,” the Gregorian Chants, Sibelius' “Finlandia,” Robert Wagner's choral “House of the Lord,” and finally a recording of sounds of the sea.

Like the objects, I am sure that it would not make any difference what music is played. For nearly 45 minutes I had no music at all. T h e music, like the object, is only a gimmick around which you weave a part of your experience. During one session a squeak developed in the tape machine, and when they started to correct it the patient objected because she was using the squeak rather than the music for her experience. During the night after my session I used the drip of rain water in a drain pipe outside our motel room as a gimmick around which to weave another experience.
Do you want to have the experience again?
I do, and I will, if it is available. T h e program of the Institute of Psychedelic Research is one in which a single “massive dose” is given. If you want to repeat the experience they require that you wait six months. Since you have had one experience, the preparatory period for the second experience is usually very brief.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu